Tour National Palace Mexico City

A tour through the zócalo, patios and corridors of the National Palace in Mexico City and Diego Rivera murals

price from $210.00 MXN per person

Basic information

• Duration
  • Available languages
  • Suitable for families, young and old

About the visit: Tour National Palace Mexico City

For more than five centuries, the Palacio Nacional - formerly the Viceregal Palace - has been the seat of political power, and as such, the scene of some of the most momentous events that marked the life of Mexico: conspiracies, popular riots, civic acts and political treaties, to mention a few. For some time he also lodged with Parliament, the judiciary and a prison in the viceregal era. And already in the twentieth century, it also became an art venue, under the murals made by the famous Mexican painter Diego Rivera.

In this tour, you will know the historical and architectural trajectory of this great monument and you will be able to appreciate the murals of Diego Rivera, knowing their historical and cultural meanings.

The Tour

Zócalo, admirando edificios coloniales
• Patios y corredores de Palacio Nacional de México
Murales de D. Rivera

Una visita guiada por el Palacio Nacional de México dirigida por alguno de nuestros guías locales y certificados, maestros de la historia de la Ciudad de México

Recommendations

• Recomendamos el uso de calzado cómodo y protección solar y/o para la lluvia (según la temporada del año)
  • Hay varios estacionamientos en el centro histórico, estaciones de metro y paradas de metrobús y autobuses urbanos de diversas rutas.
  • El centro histórico es la zona de la ciudad con mayor concentración de actividades y espacios culturales así como de entretenimiento, aprovecha que estás ahí y conoce algo más.

Map location

Oct 10 2018 06:16 AM
Estrella Cardeña
Excelente visita, Jesús nuestro guía muy amable y con amplios conocimientos. Pronto repetiremos la experiencia.
Jul 07 2017 06:25 AM
Maru Cepeda
Excelente visita, el guía es una persona muy preparada y culta, además de muy agradable. Una experiencia muy agradable que sin duda repetiremos.
Sep 20 2016 09:37 PM
Lili
Excelente.... paseo muy agradable y lleno de historia
Make your opinion and comment
Visitas guiadas en México

Subscribe to our newsletter to keep informed of everything that happens in the Museums of Mexico!